Snöskottar-Bob

Gert drog snöskottar-bob på Rix FM igår, haha underbar! Här är länken för att höra hela:
http://www.rixfm.com/webbradio/frameset.php?type=audio&id=5030

Här kommer en bit ur den:

"22 December; Bob hade rätt i att det blir en vit jul, därför att det föll 35 centimeter till av dendär vita skiten. Och det är så kallt att det nog inte smälter förens i augusti. Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut för att skotta, sen blev jag tvungen att pissa. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Bob att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att dendär jävla skitstöveln ljuger.

23 December; Bara 5 centimeter snö idag. Det är nollgradigt nu, frugan ville att jag s kulle juldekorera huset imorse, är hon knäpp eller? Varför sa hon inte det för en månad sen. Hon säger att hon gjorde det, men jag tror tamigfan att hon ljuger.

24 December; God jul. 15 centimeter snö. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av snöskyffeln. Tror att jag fick en hjärtattack. Om jag får tag på dendär jävlen som kör snöplogen så ska jag dra honom i pungen genom snön. Jag vet att han gömmer sig runt höret och väntar på att jag har skottat färdigt, sen kommer han längs gatan i hundre km/h och plogar igen bara för att jag har skottat. Frun vill att vi ska sjunga julsånger iväll när vi öppnar julklapparna, men jag, jag är för upptagen med att komma efter snöplogen.

25 December; Juldagsmorgon. 50 centimeter till av denne jävla skitsnön. Blev insnöad. Tanken på att skotta gör att mitt blod börjar koka, gud vad jag hatar snö! Snöplogsföraren kom förbi och frågade om en donation - jag slog honom i huvudet med snöskyffeln.

26 December; Fortfarande insnöad. Vafan flyttade vi hit för, alltihopa var hennes fel, hon går mig på nerverna.

28 December; Fortfarande insnöad. Satmaran gör min galen.

29 December; 25 centimeter till. Bob säger att jag måste skotta TAKET, annars kan det rasa in. Det var det löjligaste jag hört, hur dum tror han att jag är egentligen?

30 December; Taket rasade in. Snöplogsföraren stämmer mig på en miljon kr för att jag slog honom i huvudet. Frugan har åkt hem till sin mamma.

31 December; Eldade upp det som var kvar av huset, ingen mer skottning.
"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0