New Moon !!!

Jag är helt allvarlig när jag säger att Taylor Lautner är världens sexigaste människa. Satan i gatan herremingud! Jag satt bokstavligen och hoppade upp och ned på stolen under bion. Det är obegripligt hur någon kan vara så simpelt råsexig.

Sedan är jag också helt allvarlig när jag säger att Robert Pattinson är fruktansvärt osexig. Helt seriöst, jag ser överhuvudtaget inget som snygg med honom? Tvärtom, jag snarare äcklas av honom. Nej, screw Edward, and give me a Jacob!

Men nu till en personlig utvärdering av filmen. Likt den första så var det ingen filmatisk höjdare. Visst vi har tonårsdramat och mystiken som förutrollar, men utöver det så var det mest löjliga slowmotionscener och segt "action." I motsatshet är the setting of scenes och det balancerade skådespeleriet (inte överspelat, inte underspelat) vad som får det är verka så verkligt. Något som också får ett stort plus är den skrattvänliga och orginella humorn, samt -igen- skådespeleriet med få undantag (däribland den otroligt trista insatsen från Pattinson's sida). Men trots ett flertal brister så blir vi ändå som besatta av filmerna och vill se dem om och om igen. Även fast de aldrig kommer upp i samma nivå som böckerna.


Team Jacob!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0