Speed of light.

Åt nyss en smakrik måltid bestående av ägg, bönor och sallad, mm det härliga livet av bantning! Men jag ligger bra till, har ungefär 1½ kilo att ta till på fredag, lätt som en plätt. Egentligen har jag bara ett halvkilo att ta till matchvikten, men eftersom fredagens gala kommer vara på kvällen så måste jag se till att även kvällvikten ligger där den ska, och då blir det genast ett kilo till att gå ner.
     Så på fredag blir det boxningsgala i Uppsala. Jag har förmodligen match mot samma tjej jag mötte på Falken, så nu är det revanch så det skriker om det! Jag har lagt upp ett härligt träningsschema som sträcker sig till på onsdag, involverat kondition, styrka samt sparring. Efter Falken är jag också medveten om de delar jag behöver träna på, garden, snabbheten, och att lägga mer tyngd bakom slagen. Så nu är jag taggad till tusen! Det är bara NO MERCY som gäller.

Dagen har använts till högsta grad. Den började med skola, Civics och Geografi först, vilket triggade min irritation på Dr Tekle ytterligare. Sedan matte, där jag insåg att jag med största trolighet kommer att gå ig på det kommande provet, super. Efter det åkte jag till jobbet och skrev på uppsägningspapprena, äntligen! Skönt att få det off my back. Därefter (efter lite löpning till tåget), åkte jag hem och mellanlandade innan det bar av till stallet. Befriande att rida igen eftersom det var en två veckor sedan. Slutligen kom jag hem, körde en snabb fys bestående av armhävningar, situps och rygglyft. Och då är vi framme vid nutid, vilket är att jag nyss åt.

Det är skrämmande hur fort tiden går. Ikväll ska jag gör sällskap med historieboken. Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0