We wish you a marry christmas.

Fråga mig inte varför, men det spelades en jullåt på tv, och för några sekunder så längtade jag faktiskt till julen och vinter. Vilket förvånade mig. Dem som känner mig vet att jag avskyr kyla, och är absolut ingen fantast av julen. Det enda jag gillar med vintern är att sitta nerbäddad med massor av filtar framför braskaminen medan kylan terroriserar utanför. Det kan vara mysigt under en kortare period. Men inte i 8 månader.
      Okej visst, det är inte vinter i 8 månader, men nogfan är det kallt. Redan nu är det svinkallt när jag knallar till bussen på morgonen, och när man kör moppe. Klockan 8 är det bäckmörkt ute, bara det gör mig deprimerad. Men det räcker inte, snart kommer det vara kolsvart vid 4. Det är ju härligt, kolsvart och svinkallt. Dom få timmarna solen kommer vara uppe så kommer jag sitta i skolbänken.
      Jag gillar inte vintern. Inte ett dugg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0