Pee-pee lab

Sitter och ritar av en kidney och en nephron. Känner att jag förmodligen borde skriva på själva labbrapporten också, men eftersom jag inte har en blekaste aning hur skiten funkar så börjar jag med delen jag i alla fall är bra på - rita.

Och apropå kidneys. Samma lektion som vi gjorde pee-pee-labben (den med kidneys altså), så fick vi en liten bok om människokroppen av Dr Elmfors att kolla i. När jag dock hade tittat igenom en tredjedel så var jag så pass rädd att jag inte vågade fortsätta. Där var utförliga bilder på hela proceduren att FÖDA barn. Ajajajajajajaaaaaaj. Jag är inte så jättepepp på att klämma ut en ungjävel i framtiden efter de illustrationerna.

(Edit: Kom just på att kidney heter njure på svenska)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0