Lilla jävla Bålsta

Kajsa utbrister när vi träffas i skolan på onsdag morgon:
"Men Josephine! Vad har du nu gjort?"


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6995593.ab


18-åring hittad mördad i Bålsta. Helt plötsligt är alla i Bålsta privatdetektiver och varenda en vet minsann sanningen; vart kroppen hittades, vem killen var, vem som gjorde det, och självklart varför. Det är så fantastiskt att sitta i middagsbordet med fyra andra, och få höra fyra olika teorier. Så fantastiskt äckligt att rykten färdas snabbare än en gasell med ett lejon i hasorna. Jag har kommit på mig själv att stänga av helt när det börjar "han berättade att...,"  "ja men det är ju xxx's son" "jag hörde att..." "vet du vad hon sa!"

JAG LÄSER MINA NYHETER I METRO FÖR GUDS SKULL. Vill jag veta mer, går jag in på Aftonbladet.
Det som irriterar mig mest i det här fallet, är att det inte är någon jävla sexskandal som susar runt. Det är en stackars grabb som inte ens länge kan försvara sig för att hans liv ofrivilligt tog slut. Och det, DET, är vad invånarna i Bålsta roar sig att investigera i nu. Jag. Blir. Så. Äcklad.


Som när jag sitter i klassrummet här om dagen och fyller i en survey om mitt bostadsområde, och jag får frågan: "Om du skulle göra något olagligt i ditt bostadsområde, skulle dina föräldrar få reda på det då?"
Jag började skratta så att mina klasskompisar trodde att jag var mer störd än vanligt.


Ta mig från Bålsta, nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0